Po 12 letech přichází zcela nová generace tohohle oblíbeného rodinného batůžku. Co se týče designu, sází na minimalismus, co se výbavy týče, sází na bezpečnost a komfort.
Že se začal prodávat, jsem vám už hlásila zde. Nyní jsem s novým Touranem konečně měla tu čest osobně. Co mě na něm zaujalo?
Samozacelující pneumatiky neboli pneumatiky, které nepíchnete. Jsou nabízeny za příplatek, v nejvyšší výbavě Touran Highline standardně.
Nová klimatizace Pure Air se senzorem kvality vzduchu s aktivním biogenním filtrem, který zabraňuje pronikání škodlivin do interiéru, a to včetně spor hub a alergenů.
Panoramatické posuvné střešní okno velikosti XXL. Uvidíte ve fotogalerii…
Systémy Car-Net Cam Connect a GoPro, které eliminují potřebu otáčet se za dětmi dozadu. Kamera přenáší obraz dětí sedících na zadních sedadlech na monitor informačního a zábavního systému. V praxi to může fungovat třeba takhle :-D
Nově se ve výbavě objevuje multikolizní brzda, systém preventivní ochrany cestujících před nehodou, adaptivní tempomat ACC, Front Assist včetně funkce nouzového brzdění City nebo asistent pro jízdu v koloně. Jukněte jak třeba takový Traffic Jam Assist funguje. Ve videu hraje sice hlavní roli VW Passat, ale v Touranu to bude fungovat stejně…
Nebo tu máme asistent pro couvání z parkovacího místa a systém automatického parkování třetí generace. A do třetice ještě jedno, sice starší, ale výborné video na téma asistent pro parkování:
Obohacena byla nabídka informačních a zábavních systémů. Ovládání a mnoho funkcí se přiblížilo logice ovládání chytrých telefonů, což mi přijde fajn.
Novinka je větší a prostornější, do kufru naložíte více věcí, na palubu díky isofixům standardně dodávaným pro druhou a třetí řadu sedadel snadněji i více dětí.
Sklopná sedadla ve druhé a třetí řadě se lépe ovládají a dají se stejně jako sedadlo spolujezdce sklopit do roviny. To když to s nákupem v Ikee trochu přepísknete. :-)
V nabídce najdete dva benzinové (1.2 TSI/110 koní a 1.4 TSI/150 koní) a dva naftové (1.6 TDI/110 koní a 2.0 TDI/150 koní) motory. Kromě základní benzinové dvanáctistovky je možné mít všechny verze i s automatem. Právě s automatem si pak nejlépe užijete všechny ty jízdní asistenty a pomocníky.
Na ceny a výbavu můžete juknout zde, nejlevnější Touran vyjde na 556 000 Kč.
To je asistentů, co? Bych pár takových potřebovala i na domácí práce :-)