Máte pocit, že se musí v zatáčce převrátit? Já ho měla z počátku také, ale je to jen psychický! :-)
Už to bude skoro rok, co jsem o nějaké novince napsala: „tohle bude moje příští auto!“ 😜 Tak už asi zase můžu…🙏 Evoque se mi vždy líbil, jeho první generace byla v kladném smyslu slova šokující. Nástupce je sice spíše evoluční, ale v mnohém vyladěnější a hezky česky řečeno sofistikovanější. A celkově jsem možná do něho mentálně vyrostla. 😁
Asi je to profesionální deformace, ale SUV nikdy nebyla mojí láskou. Proč? Jedním důvodem je určitě fakt, že už je jich všude plno a já ráda vybočuju. Druhým důvodem je předsudek, program v hlavě, že ten, kdo se považuje za milovníka a znalce aut, musí mít auto sportovní, tj. nízké kupé, sedan u puritánů ještě projde s odřenýma ušima, ovšem pohon zadních kol je podmínkou. Třetí příčina, která mě napadá, je skutečnost, že jsem vždy hodně řešila historii, tradici i vkusnost či trapnost. Mercedes musí být stříbrný, Ferrari červené, převodovka manuální… Off-road od supersportovní značky či supersport například od Volva, to už by byl určitý kulturní kolaps… Pokud jste na tom podobně, tak se můžete stejně jako já zamyslet nad tím, jestli vás ty myšlenkové programy podporují nebo třeba omezují. Často jsou to i převzaté názory ostatních. A víte jak je to s názory? Názor je jako zadek, každý má nějaký. ⭐️
Evoque rozhodně z řady SUV vybočuje, jeho rodová linie je ušlechtilá, a tak zbývá už jen ten drobný předsudek. Možná čas přepsat programy. Stejně jako to udělal Evoque v minulé generaci. A teď už nám jen kvete. 🌸😛
Evoque. 🤖 Zatímco karoserie předchůdce byla taková členitá, novinka jako by byla vysochaná z jedno kusu hmoty mimozemskou civilizací. Ačkoli na první pohled nejsou designové změny nijak radikální, nejenže každý detail je harmonicky doladěný, ale i odpovídající aktuálním (či budoucím 😉) trendům značky i automobilové módy. Baví mě ta úzká přední světla nebo zapuštěné kliky, i když tyhle prvky už přinesl větší model Velar.
Víte, že výrobce ve velké míře použil recyklované materiály? A to třeba nejen na koberce či potahy sedadel v interiéru, kde by to člověk mohl čekat, ale třeba i na kapotu motoru! Pokud by vámi zmítaly předsudky tady, tak nebojte, nový Evoque je tužší (a přitom lehčí) než předchůdce.
Vnitřní zpětné zrcátko zvládne proměnu na displej s vysokým rozlišením, který promítá záběry ze širokoúhlé kamery na zádi vozu. Velký multimediální displej uprostřed palubní desky zas umí promítat obraz dění před vozem přes virtuálně průhlednou kapotu a motor. Co si představit pod pojmem „dvoudisplejový systém Touch Pro Duo“? Vrchní displej jsou klasická „multimédia“, navigace atd., ten spodní je nekonvenční způsob jak si nastavit například klimatizaci.
Že bychom všichni tak netrpělivě čekali, kolik bude tahle paráda stát? Asi nee, ceny jsou již nějaký ten pátek známé. Nejlevnější Land Roveru Evoque vyjde na 998 371 Kč, ovšem tahle verze (D150, jednoduché a výstižné – turbodiesel s výkonem 150 koní) bude k dispozici nejdříve v červnu. Jde totiž o provedení s pohonem předních kol a manuální převodovkou. Nečeká se však, že by se kvůli této verzi netrhly dveře showroomů. Manuál měl prostě největší slávu ve 20. století, ať žije automat. Aktuálně je tak na prvním řádku ceníku provedení D150 s devítistupňovým automatem a pohonem všech kol za 1 135 674 Kč. Pak je tu ještě verze D180, D240, P200 (benzinové turbo s výkonem 200 koní), P250 a P300 za 1 400 000 Kč. Všechny motory jsou (neodpustím si to – bohužel) čtyřválcové. Odkaz na ceník máte zde.
Rok bude v prodeji limitované provedení First Edition. Ta má opravdu bohatou základní výbavu jako Matrix LED světla, kožené čalounění, panoramatické střešní okno, head-up displej, sedadla nastavitelná ve 14 směrech!, audiosystém Meridan a mnohé další. Samozřejmě pak nechybí ani jízdní a bezpečnostní asistenti jako adaptivní tempomat, systém udržování v jízdním pruhu, sledování mrtvého úhlu, zpětné zrcátko ClearSight, o kterém jsem psala výše, a mnohé další. Limitka bude mít černou střechu a 20palcová kola. Zajít si pro ni můžete například do autosalonu Dajbych, kde jsem na prezentaci novinky byla. Všichni jsou tu velmi přátelští a profesionální a neříkám to jen proto, že v Dajbychu v marketingu pracuje můj jmenovec. Shoda jmen. 😉
Napište mi, na jaké auto si brousíte zuby vy, a já z vás vylosuju výherce či výherkyni modýlku Land Rover Evoque. Zároveň by mě zajímalo, podle čeho si vybíráte auto? Emoce, či rácio – jaký je váš rozhodovací proces? Já jsem zjistila, že si zcela intuitivně vybírám modely, které nejsou na silnicích zas tak často k vidění, a obecně inklinuju k značkám, které se neřadí k mainstreamovým. To by tahle sofistikovaná evoluce originálu (jak sám Land Rover nový Evoque nazývá) mohla docela dobře splňovat. 😉 Jen mě trochu mrzí, že už se nebude vyrábět třídveřová verze, která byla vážně „kůůl“. I když na parkovišti u Tesca aby člověk vystupoval oknem. 😂
Bude i mildhybrid (tedy ten už vlastně je) a plug-in hybrid. Ale já myslím, že teď už je hlavně čas připít novému Land Roveru Evoque na úspěch, minimálně stejně veliký jaký měl předchůdce. Toho se prodalo více než 772 tisíc kousků a kabriolet ještě nadále zůstává v prodeji. Ale samozřejmě ještě na větší úspěch připíjím, ať se daří! 🥂