Nový Hyundai Tucson – svezla jsem se :-)

1.10.2015 Veronika Petrů , 0 komentářů

Viděly jste reklamu na nový Hyundai Tucson? Slogan „teď tu vládnu já“ je hodně sebevědomý, až provokativní. O to větší zvědavost ve mně novinka vzbuzovala. Je Tucson takový alfa samec, jak se tváří?

Česká stopa

Vizáž Tucsonu je vítězným návrhem soutěže mezi designérskými odděleními automobilky. Vyhrál návrh evropského centra, které má sídlo v Německu, a není bez zajímavosti, že ve vývojovém týmu jsou i kreativci z Česka. Tucson se bude navíc vyrábět v Nošovicích.

Jak to má jméno, je to láska

Tucson je městečko v Arizoně. Kompaktní SUV od Hyundaie se tak jmenovalo už před lety, pak přišlo období přejmenování na „neosobní“ ix35. Nyní však u Hyundaie přišli na to, že když má auto jméno, vytváří se mnohem bližší vztah mezi autem a majitelem. No to je mi objev, to já už vím dávno. :-)

Hyundai Tucson_autokabelky_010

Nároční Evropani a Evropanky

Víte, že Evropa je na auta nejnáročnější? Na design, na kvalitu, na jízdní vlastnosti? Proto je Tucson, i když jde o model, který se bude prodávat po celém světě, udělaný podle evropských standardů. Bohatá je nabízená bezpečnostní i komfortní výbava. Mezi prvky, které se už stávají dostupnými ve stále více modelech, se řadí inteligentní parkovací asistent, který umí sám zaparkovat (podélně i příčně) či vyjet z místa, čidla, jež vidí i za roh, což se hodí když z parkovacího místa vycouváváte samy, asistent rozjezdu do kopce pro auta s manuálním řazením, autonomní brzdění a varování v případě hrozícího nárazu (Tucson sám zabrzdí, kdybyste náhodou někdy výjimečně za volantem věnovaly více pozornosti a energie psaní sms než řízení) nebo třeba systém sledování mrtvého úhlu, který umí upozornit i na rychle se blížící auto v pruhu, do kterého chcete přejet.

Hyundai Tucson_autokabelky_014

Benzin, nafta, ručně či stručně

Na výběr jsou dva benzinové motory 1.6 GDI/132 koní a 1.6 T-GDI/177 koní (turbo) a dva naftové motory 1.7 CRDi/115 koní či 2.0 CRDi /136 a 186 koní. Chválím, že je v nabídce i silný dvoulitrový turbodiesel, stejně jako výběr ze šestistupňové manuální a automatické převodovky. Brzo přibude ještě sedmistupňová dvouspojková samočinná převodovka. Pohon všech kol je dostupný se silnějšími benzinovými a naftovými motory a ceny začínají na 529 990 Kč (více v ceníku níže). Už základní výbava obsahuje důležité bezpečnostní prvky, klimatizaci nebo bluetooth handsfree. Další stupně výbavy se pak kombinují s výhodnými pakety výbavy. No, výhodné jsou hlavně, když vám zrovna jejich „složení“ padne do noty, ale to je na dlouhé povídání.

Kdo tu vládne?

Design Tucsonu rozhodně není fádní ani nudný, to ode mě berte jako pochvalu. Líbí se mi „nasupená“ příď, která jakoby říkala „sežeru tě“ i celkově robustní vzhled, který třeba při pohledu z boku podtrhuje poměr „hodně plechu, málo skla“. Jedním z důvodů oblíbenosti SUV mezi ženami je ten, že tahle auta na nás působí bezpečně. A Tucson vypadá, že se pro roli osobního strážce narodil. Takže žádné takové, že tu bude vládnout Tucson, vládnout budu já a on mě bude chránit a poslouchat!

 

Hyundai Tucson_autokabelky_012

Bližší poznání

Interiér můžete mít ve třech barvách, jak je ctěná libost. Skvělé je, že panoramatická střecha má poměrně velkou oteviratelnou část a elektricky ovládanou sluneční clonu, takže nehrozí skleníkový efekt a navíc nepřijdete o výhody klasického střešního okna, které mám například já moc ráda. Pak tu máme elektricky ovládané víko kufru s funkcí samočinného otevření (v kombinaci s bezklíčkovým přístupem, stačí, když Tucsonu stojíte více než dvě vteřiny za zadkem a kufr se sám otevře, super, když má člověk plné ruce nákupu). Jinak mě zaujala ještě polohovatelná zadní sedadla, místa je tu habaděj, takže si člověk může udělat pohodlíčko…Hyundai Tucson_autokabelky_013

Cestou necestou

Tucson si troufne i na polňačku, já s ním vyrazila na projížďku silničkách na berounsku. Vybrala jsem si verzi s nejsilnějším naftvým motorem a automatickou převodovkou. Kromě hrubšího zvuku motoru, který proniká do kabiny trochu více, než by mi bylo příjemné, se mi svezení s ním líbilo. Palubní deska je přehledná, orientace tak rychlá, řízení lehké, sedadla sice na mě široká, ale pohodlná, jízdní vlastnosti velmi dobré. Mimochodem, dobrému jízdnímu projevu na silnici pomáhá systém, který v zatáčkách samočinně přibržďuje vnitřní zadní kolo a tím pomáhá redukovat nedotáčivost (to když najedete do zatáčky rychleji a auto by mělo za normálních okolností tendenci nezatočit). Novinka je delší, širší a nižší než předchůdce. Celkově patří k větším zástupcům své třídy, což je výhoda z hlediska prostoru v interiéru, ovšem třeba šířka může být při parkování ve městě nevýhodou. Do města se však hodí skvěle. Komfortní podvozek se vypořádá i s kočičími hlavami, kanály a ležícími policajty a vyšší stavba nečiní například obrubník překážkou.

Hyundai Tucson_autokabelky_016
Sečteno a podtrženo, první dojem velmi dobrý. Myslím, že do dámské tlapky padne jako ulitý. Zas takový samec to teda není, sice vypadá jako hlava rodiny, ale vy budete tím krkem, který s hlavou kroutí. :-)
Jak se vám líbí?

 

Líbil se vám článek? Nenechte si ho pro sebe:

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *