Cactus je auto, které dokáže být i ve stříbrné metalíze vyzývavé a extravagantní.
Vím, že téma ojetých aut vás velmi zajímá. V bazaru si člověk může koupit i takovou automobilovou „vuitonku“ za přijatelnou cenu. U drahé kabelky za „lidovku“ musíme řešit, zda náhodou nejde o „fejk“. U bazarového auta jistotu, že je „pravé“, máme, ale zase může být kradené, ojetější, než prodávající přiznává, může být ve špatném technickém stavu a tak dále a tak dále. Rizik je zkrátka spousta. Mám však pro vás tip, jak rizika při koupi ojetého vozu omezit na minimum.
To jsou mi chytré rady: „Vezměte si s sebou do autobazaru kamaráda automechanika, ať vám pomůže prohlédnout, jestli je vybrané auto v pořádku.“ Jenže, co když takový kamarád automechanik nebo kamarád, „co autům rozumí“, není po ruce?
Zkontrolovat technický stav ojetého auta je často i nad síly mnohých „pánů tvorstva“. A to ani nemluvím o možných právních vadách či odhalení kliček v kupních smlouvách.
Víte, že v průměru jen 50 % informací, které se dočtete v inzerátech na ojetá auta, je pravda? Nebo že v 75 % informují prodávající ojetého vozu jinak zájemce-muže než zájemkyni-ženu? Jednoduše si řeknou: „Ta o tom nic neví“ a povídají pohádky o tom, že auto nebylo nikdy bourané, že je krásné, naprosto v pořádku, že bude sloužit jak švýcarské hodinky…
To, že je člověk single, má za manžela hudebního virtuóza nebo jaderného fyzika (prostě někoho naprosto nepraktického) a nemá mezi kamarády automobilové nadšence ještě neznamená, že se musí nechat napálit nebo před koupí ojetého auta věnovat půl rok amatérskému studiu práv a strojního inženýrství. Ani to neznamená, že musíte nutně koupit nový, menší, hůře vybavený vůz, který jste vůbec nechtěly, ale pro jistotu jste ho zvolily namísto té luxusně vypadající bazarovky, která by vám sice šla výborně k pleti, ale bojíte se, že naletíte.
Nedávno jsem narazila na službu, která mi přijde naprosto geniální. Firma Autotým nabízí takového placeného kamaráda automechanika, kamaráda právníka i kamaráda ochotníka šťourala. V první fázi si můžete nechat poradit s výběrem auta. Pokud nemáte jasnou představu, ale třeba jen víte, že by vaše nové auto mělo být bílé a potřebujete velký kufr a automat, necháte si vytipovat vhodné modely. Pokud víte, že to má být například červený Ford Kuga, ale nevíte s jakým motorem ho zvolit a ani se vám nechce trávit hodiny a hodiny pročítáním inzerátů a surfováním po webech autobazarů, taky vám mohou pomoci najít vhodný konkrétní kus. Když se vám bude líbit, můžete si nechat ověřit jeho historii (spolupracují s Cebia, přes kterou stejně každému, kdo si kupuje ojeté auto a chce ode mě radu, doporučuji auto prověřit). No a pak může na řadu přijít testovací jízda a technická kontrola. U té, pokud vám to pracovní vytížení nedovolí a k „hodinovému manželovi“ z Autotýmu pojmete důvěru, ani nemusíte být. Následně dostanete detailní report a doporučení, zda auto koupit nebo naopak nebrat ani zadarmo. Počítat můžete s pomocí s vyjednáním slevy a případně s pomocí se zajištěním financování.
Ceník služeb naleznete zde. Doporučila bych nejoblíbenější balíček Premium, který zahrnuje kompletní služby, a to všechno na dvě auta. Ze zkušenosti vím, že málokdy se povede ojetinu vybrat napoprvé… Navíc pokud by se tak šťastnou náhodou stalo, vrátí vám peníze nebo můžete nevyčerpané služby převézt na někoho z rodiny či přátel.
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT:
Jak si správně vybrat ojeté auto?
Jak nenaletět bazaristům? 1. díl – právní vady
Jak nenaletět bazaristům? 2. díl – Jak prověřit technické „zdraví“ vyhlédnutého vozu?