21 % majitelů Mustangů volí červenou barvu a já se tomu vůbec nedivím!
Rozhodně nechci podceňovat vaše praktické dovednosti ani schopnost najít pomocnou ruku nějakého gentlemana. :-) Přesto věřím, že jednoduchý návod na to, jak zkontrolovat tlak vzduchu v pneumatikách a jak je případně správně dofouknout, vám přijde vhod.
Kontrolovat tlak vzduchu v pneumatikách bychom měli tak jednou za měsíc. Pokud nemáme pneumatiky správně nahuštěné, rychleji se opotřebovávají, může docházet ke zvýšení spotřeby a v neposlední řadě je správný tlak vzduchu „v gumách“ důležitý i pro bezpečné jízdní vlastnosti. Nebojte, kontrola i případné zjednání nápravy trvá jen pár minut.
Nejčastěji na víčku nádrže nebo na sloupku dveří řidiče najdete vylepenou tabulku doporučených hodnot od výrobce auta. Doporučené tlaky najdete vypsané také v návodu k obsluze, pokud ho ještě někde najdete. Když nebudete při pátrání po doporučených hodnotách úspěšná, věřte, že když kola nafouknete řekněme na 220 kpa (2.2 bar), nic nezkazíte. Obecně jde hlavně o to, abyste v pneumatikách neměla výrazně pod 200 kpa (2.0 bar) nebo třeba naopak 300 kpa (3.0 bar) a více.
Správné je měřit tlak ve studených pneumatikách (nikoli tedy zahřátých dlouhou jízdou). To znamená, že doporučuji například z domova vyrazit nejkratší cestou na benzinku. Snad na každé čerpací stanici „vzduch“ spolu s tlakoměrem mají, někde v lepším a někde v horším stavu. Pokud budete dofukovat sami, je důležité, aby na konci hadice byla funkční svorka. Na dobré benzince jsou navíc k dispozici jednorázové igelitové rukavice. Ty doporučuji použít, neušpiníte si ruce ani nehty.
Odšroubujte čepičku na ventilku (pokud na ventilkách čepičky nemáte, rovnou si je kupte, ventilek chrání před znečištěním a určitě je dobré je mít) a připevněte na něj konec hadice se svorkou. Neměli byste slyšet unikající vzduch, pokud svorka na ventilku nesedí a vzduch uniká, znovu ji sundejte a zkuste lépe nasadit.
Pokud je hadice správně připevněná, přesuňte se k tlakoměru, zkontrolujte tlak a případně za pomoci tlačítek označených „plus“ a „minus“ tlak v pneumatice upravte na správnou hodnotu.
Sejměte hadici z ventilku, našroubujte na něj zpět čepičku a přesuňte se na další kolo.
A ani to nebolelo. :-) Já osobně s sebou v přihrádce před spolujezdcem vždy vozím vlhčené ubrousky. Pokud nejsou k dispozici jednorázové rukavice, přijdou po takovémto servisním úkonu vhod.
Rádo se stalo :-) Věřím, že to zvládneš levou zadní! :-)
Chcem sa spýtať podľa ktorých čísiel sa mam riadiť veľké číslo to je ako 2,0 a potom sa už pridáva malé dieliky 2.2?
Pokud je měřák v barech, tak se fouká například na 2,2 baru, malé dílky za desetinou čárkou jsou desetiny, jako například 1,5 litru vody :-) Pokud by byl měřák v kpa, tak jsou to hodnoty jako 200, 220, 230. Zkus najít tabulku hodnot doporučených výrobcem, bývá na sloupku dveří řidiče nebo na víčku nádrže. Každopádně například nějakými 2,3 baru jejde nic zkazit :-)
tak ja mam s timhle naprosto hroznou zkusenost, nasadil jsem svorku u benzinky Praha 6 Ankarska a po nasazeni jsem slysel jenom unikajici vzduch – a to jsem zkousel svorku dat nadoraz nebo jenom na 80% atd, neustale unikal vzduch, malem jsem si tim vyfouknul pneumatiku, nejakej tipy? Dost o nervy, dofukovani nefungovalo, jelikoz to slo proti unikajicimu vzduchu
Tady je asi jediná možnost jet na jinou benzinku :-) Svorky bývají často rozbité, radila bych při pokusech nasazování 3x a dost, když se nepovede ani napotřetí, tak to vzdát, ať si zbytečně moc neupustíte a můžete jet jinam. Jinak přesně správný postup, někdy je lepší zatlačit až na doraz, někdy tak na třičtvrtě, ale pokud to nejde tak ani tak, tak bohužel.
Díky za super návod jak dofouknout pneumatiky. Manžel nám zrovna do garáže koupil nový kompresor z https://www.kompresory-vzduchotechnika.cz/ a tak jej chci překvapit tím, že hned budu vědět, jak jej v praxi využít.
Dik moc! Vubec to neni podcenujici.jsem velmi svatecni ridicka…zacatecnice a dnes jsem zjistila ze prava zadni guma se vali takrka na zemi.a priznavam, nikdy jsem jeste nedofukovala…vzdycky to nekdo zaridil za me.a ted ten nekdo ztratil ochotu mi pomoct.takze zitra jedu na to! Velka holka!;-)
Super, at se podaří! :-)
Tereza
Dík za článek, před chvílí jsem zjistila, že miláček smutně sedí na měkkých gumách. Tak jdeme na to!