Na zadních sedadlech je opět prostoru habaděj i pro hanbaděj. :-)
Před pár dny jsem měla možnost vyzkoušet novou Insignii Sports Tourer, což v překladu znamená Insignii kombi. Novou karosářskou verzi letošní hvězdy Opelu, o které jsem tu už před časem psala.
Musím se přiznat, že když jsem si četla svůj post o nové Insignii, který jsem vydávala v květnu, nevěděla jsem, co tu budu tentokrát vypisovat. Snad vše bylo řečeno, jen jsem tehdy měla tu čest pouze s liftbackem neboli verzí Grand Sport. Tentokrát se testovalo kombi, a pár postřehů a zajímavostí pro vás přece jen mám. Pokud vás však Insignie zajímá, určitě si připomeňte starší post a jukněte také na Autfit, který jsme s Insignií tehdy nafotili.
…jsou v automobilové branži brány jako rozdíl jedné třídy. Bavíme se o zadních sedadlech. A nová Insignia je v tomto směru o třídu štědřejší než její předchůdkyně.
Ložná plocha kufru po sklopení sedadel je dlouhá 200,5 cm. Když si vezmete, že rozměr standardní matrace na spaní je 80×200 cm, tak je to docela solidní letiště. Jak řekl PR Opelu na prezentaci: „Není náhodou, že kombi představujeme na podzim, když už meze začínají být studené„. :-)
Objem kufru je 560 litrů, po sklopení sedadel pak 1665 litrů.
Stačí mít klíček v kabelce, přijít ke kufru a mámvnout špičkou nohy pod zadním nárazníkem. Jako mávnutím kouzelného proutku se kufr otevře. Aby bylo jasné, kam nohu strčit, Insignia na zem vysvicuje obrázek autíčka. Skvělé řešení a za mě velký palec nahoru!
Výška, do které se víko kufru otevírá, je pak snadno nastavitelná, což je nutnost, parkujete-li v podzemní garáži.
Nová Insignia ST je až o 200 kg lehčí (v závislosti na verzi) a přitom tužší a bezpečnější než dříve.
Psala jsem o nich už ve výše zmíněném prvním článku o Insignii, pokud vám však hlava stále nebere, jak je možné stále svítit dálkovými a přitom neoslňovat, mám pro vás obrázek, který napoví více než tisíc slov. Chytré LED totiž dokážou svítit jen tam, kam „mohou“. Žluté kostičky značí segmenty světel, které v určitou chvíli svítí. Jede-li auto v protisměru, vypne Insignia LEDky, které na něho míří a mohly by jeho řidiče oslnit. Ostatní vám však vesele dále svítí na cestu. Mimochodem IntelliLux LED jsou za příplatek 35 000 Kč a kupuje je 70 % zákazníků. A nedivím se, kdo jednou inteligentní LED světla vyzkouší, nechce už nikdy jinak.
Různé prvky výbavy nad rámec ceníku, vše je na individuální domluvě. Můžete si také nechat namíchat vlastní barvu podle oblíbeného odstínu rtěnky či kabátu. K tomu dostanete jako dárek kryt na telefon ve stejné barvě, který v první fázi slouží jako vzorek barvy ke schválení dříve, než se do daného odstínu „převleče“ vaše nová Insignia.
Nabídka motorů je stejná jako u liftbacku, za zmínku stojí ještě velké panoramatické střešní okno (za příplatek 31 000 Kč). Základní cena činí 594 900 Kč (kompletní ceník zde), v nabídce jsou pak čtyři stupně výbavy (Selection, Edition, Dynamic a Innovation), manuál, automat, dvoukolka, čtyřkolka a tak dále a tak dále. Mimochodem asi už víte, že platí sloupec „akční cena“ a to dlouhodobě a na věky.
Jezdila jsem s verzí 2.0 CDTI/170 koní ve výbavě Innovation s osmistupňovou automatickou převodovkou. V základní ceně vyjde na 814 900 Kč. Testované provedení, vybavené mimo jiné příplatkovými AGR ergonomickými sedadly, inteligentními LED světlomety, bezdotykovým ovládáním víka kufru, panoramatickým střešním oknem, navigací a 20palcovými koly, bylo za cenu 1 111 600 Kč.
A to jsem si myslela, že nic nového nevymyslím :-) Ale Insignia je vážně zajímavé auto, o kterém se toho dá napsat spoustu, a tak jsem inspirace nakonec měla tolik, že z toho opět vznikl „neblogersky“ dlouhý článek. Ale vy už jste na to u mě zvyklé. :-) Já prostě neumím být stručná.
Foto: Štěpán Mikuda, archiv