Car nebo van? Caravan aneb Opel Insignia Sports Tourer

1.10.2017 Veronika Petrů , 0 komentářů

Před pár dny jsem měla možnost vyzkoušet novou Insignii Sports Tourer, což v překladu znamená Insignii kombi. Novou karosářskou verzi letošní hvězdy Opelu, o které jsem tu už před časem psala.

Musím se přiznat, že když jsem si četla svůj post o nové Insignii, který jsem vydávala v květnu, nevěděla jsem, co tu budu tentokrát vypisovat. Snad vše bylo řečeno, jen jsem tehdy měla tu čest pouze s liftbackem neboli verzí Grand Sport. Tentokrát se testovalo kombi, a pár postřehů a zajímavostí pro vás přece jen mám. Pokud vás však Insignie zajímá, určitě si připomeňte starší post a jukněte také na Autfit, který jsme s Insignií tehdy nafotili.

3 cm prostoru pro nohy…

…jsou v automobilové branži brány jako rozdíl jedné třídy. Bavíme se o zadních sedadlech. A nová Insignia je v tomto směru o třídu štědřejší než její předchůdkyně.

Více než 2 metry

Ložná plocha kufru po sklopení sedadel je dlouhá 200,5 cm. Když si vezmete, že rozměr standardní matrace na spaní je 80×200 cm, tak je to docela solidní letiště. Jak řekl PR Opelu na prezentaci: „Není náhodou, že kombi představujeme na podzim, když už meze začínají být studené„. :-)
Objem kufru je 560 litrů, po sklopení sedadel pak 1665 litrů.

Bezdotykové ovládání kufru

Stačí mít klíček v kabelce, přijít ke kufru a mámvnout špičkou nohy pod zadním nárazníkem. Jako mávnutím kouzelného proutku se kufr otevře. Aby bylo jasné, kam nohu strčit, Insignia na zem vysvicuje obrázek autíčka. Skvělé řešení a za mě velký palec nahoru!
Výška, do které se víko kufru otevírá, je pak snadno nastavitelná, což je nutnost, parkujete-li v podzemní garáži.

 

Bikiny fitness – lehčí a silnější zároveň

Nová Insignia ST je až o 200 kg lehčí (v závislosti na verzi) a přitom tužší a bezpečnější než dříve.

Světla IntelliLux LED Matrix

Psala jsem o nich už ve výše zmíněném prvním článku o Insignii, pokud vám však hlava stále nebere, jak je možné stále svítit dálkovými a přitom neoslňovat, mám pro vás obrázek, který napoví více než tisíc slov. Chytré LED totiž dokážou svítit jen tam, kam „mohou“. Žluté kostičky značí segmenty světel, které v určitou chvíli svítí. Jede-li auto v protisměru, vypne Insignia LEDky, které na něho míří a mohly by jeho řidiče oslnit. Ostatní vám však vesele dále svítí na cestu. Mimochodem IntelliLux LED jsou za příplatek 35 000 Kč a kupuje je 70 % zákazníků. A nedivím se, kdo jednou inteligentní LED světla vyzkouší, nechce už nikdy jinak.

 

 

Exclusive – Program splněných přání

Různé prvky výbavy nad rámec ceníku, vše je na individuální domluvě. Můžete si také nechat namíchat vlastní barvu podle oblíbeného odstínu rtěnky či kabátu. K tomu dostanete jako dárek kryt na telefon ve stejné barvě, který v první fázi slouží jako vzorek barvy ke schválení dříve, než se do daného odstínu „převleče“ vaše nová Insignia.

A dál?

Nabídka motorů je stejná jako u liftbacku, za zmínku stojí ještě velké panoramatické střešní okno (za příplatek 31 000 Kč). Základní cena činí 594 900 Kč (kompletní ceník zde), v nabídce jsou pak čtyři stupně výbavy (Selection, Edition, Dynamic a Innovation), manuál, automat, dvoukolka, čtyřkolka a tak dále a tak dále. Mimochodem asi už víte, že platí sloupec „akční cena“ a to dlouhodobě a na věky.

Moje dojmy

Jezdila jsem s verzí 2.0 CDTI/170 koní ve výbavě Innovation s osmistupňovou automatickou převodovkou. V základní ceně vyjde na 814 900 Kč. Testované provedení, vybavené mimo jiné příplatkovými AGR ergonomickými sedadly, inteligentními LED světlomety, bezdotykovým ovládáním víka kufru, panoramatickým střešním oknem, navigací a 20palcovými koly, bylo za cenu 1 111 600 Kč.

Palec nahoru

  • místo pro nohy na zadních sedadlech
  • přehledná karoserie a dobrý výhled všemi směry
  • obrovský a skladný kufr a velký palec nahoru za bezdotykové ovládání
  • pro řízení, obsluhování a ovládání všech prvků bohatě postačí „dámská“ ovládací síla
  • hladce řadící automat
  • dobré jízdní vlastnosti a přitom komfortní podvozek ( i na těch obřích kolech!)

Palec dolů

  • Budu se opakovat, ale za minus považuji grafiku navigace – trochu „zpátky do minulosti“, hlavně v prémiových autech, se kterými chce být Insignia srovnávána, je grafika o poznání hezčí.
  • Navigační pokyny pak nejsou z mého pohledu vždy jasné a rychle pochopitelné.

 

A to jsem si myslela, že nic nového nevymyslím :-) Ale Insignia je vážně zajímavé auto, o kterém se toho dá napsat spoustu, a tak jsem inspirace nakonec měla tolik, že z toho opět vznikl „neblogersky“ dlouhý článek. Ale vy už jste na to u mě zvyklé. :-) Já prostě neumím být stručná.

 

Pokud jste dočetly až sem, tak moc děkuju a budu se těšit u dalšího postu! Vaše VPV :-)

Foto: Štěpán Mikuda, archiv

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Uložit

Líbil se vám článek? Nenechte si ho pro sebe:

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *