Tady musí fungovat láska na první pohled!
Vybere si opravdu každá, ať už chcete začít s něčím mini nebo s něčím větším, ať už hledáte auto jen pro sebe nebo musíte myslet i na rodinné potřeby, ať už máte jen pár desítek tisíc nebo na peníze zas tolik nehledíte.
Klasika, sice je v porovnání s ostatními, stejně starými psaníčky dražší, ale zase jsou na ni levné náhradní díly (a to se může hodit) :-) Hezkou začátečnickou seženete už od 40 000 Kč (rok výroby 2001).
Malá hranatá karoserie je jednoznačně výhodou, přesně víte, kde panda začíná a kde končí. Připravte si nějakých 50 000 Kč (r. v. 2005).
Příjemné městské psaníčko, které jako bonus nabízí atraktivně střižený kabátek. Připravte si nějakých 50 až 60 000 Kč (r. v. 2002).
Lehké řízení, snadné ovládání a vyšší posaz jsou pro začátečnici nesporné výhody. Za méně než 200 000 Kč (r. v. 2010) ho však seženete těžko.
Robustnější auto může dodat větší pocit bezpečí, vyšší stavba auta a vyšší pozice pro řízení zas zajistí lepší přehled o dění okolo vás. Navíc už vyhoví i skromnějším rodinným potřebám. V nabídkách autobazarů se objevují za cenu od 120 000 Kč (r. v. 2008).
Focus je taková žebračka, složíte se do něho i s rodinou, hlavně zvolíte-li variantu kombi. Je velmi příjemný na ovládání a naučí vás rovnou jezdit s o něco větším autem. Na výběr je stejně jako u mnoha dalších variant více generací (tři), ceny začínají už na nějakých 30 000 Kč (r. v. 2000), novější seženete už od 80 000 Kč (r. v. 2007).
Také máte rády svalnaté muže a svalnatá auta? :-) Ve světě aut to znamená SUV (pseudo off-roady neboli cross body kabelky). Toyota RAV4 je taková celkem dámská, navíc ještě není přehnaně velká a mohla by vám tak padnout do ruky. Připravte si minimálně nějakých 120 000 Kč (r. v. 2003).
Další z kategorie osobních strážců. My ženy se chceme v autě cítit bezpečně, chceme v něm převážet hodně věcí a chceme ho moci jednoduše používat. Přesně takové je ASX. Stojí ale už skoro 300 000 Kč (r. v. 2010).
V posledním roce či dvou se roztrhl pytel s malými SUV. Jde, zjednodušeně řečeno, o taková větší psaníčka, auta jsou to vyšší a na větších kolech. Do rukou začátečnice by mohl padnout například Renault Captur, snad se vám bude líbit stejně jako mně. Jde o poměrně nový model, takže musíte počítat s tím, že za méně než 350 000 Kč (r. v. 2013) jej neseženete.
Která z nás by neměla ráda značkové věci. Ve světě aut se za „lepší“ značky považují Mercedesy, Audi, BMW či Lexusy. I začátečnicím mohu poradit něco značkového. X1 má podle mě ideální velikost a věřím, že vás bude bavit. Neberte nejlevnější auto, které vám v bazaru nabídnou, raději se poohlédněte po něčem s méně najetými kilometry. Za nějakých 450 000 Kč (r. v. 2010) bez problému pořídíte.
Zdravím Martine,
děkuju za chválu a k připomínkám: Focus je žebračka aneb vše se do ní vejde (to je taková praktická kabelko-taška), hlavně ve variantě kombi, jak bylo v článku zmíněno. Žebračka není žebrák :-) Myslíte příspěvek „10 psaníček do města“? Jde o doporučení jen ze třídy mini a malých vozů a nemám pocit, že bych doporučila něco „nebezpečného“. :-) Tématu bezpečnosti se samozřejmě ale budu také věnovat, to dámy zájímá. A za třetí, korektorku mám, někde nám něco uteklo?
Martin
Ahoj, Vero,
Pekny to je, coz o to, dobrej napad, hezka grafika, pekne napsany.
Tri pripominky:
1. Proc je Focus zebracka?
2. Proc u deseti holcicich aut nezohlednujete bezpecnost?
3. A je trochu videt, ze vam tu protii MPB schazi korektor…
M